måndag 4 maj 2009

Främling va döljer du för mej?




- En solig försommardag kom du på vägen, stannade utanför grinden, precis som om du fattade att jag vill ta hand om dej. Jag tog dej i famnen, du var så smutsig o dammig. Men varifrån kom du? Ville ingen älska dej längre? Hade du rymt? Ja, frågorna är många. Jag gick o frågade om någon saknade dej, men ingen visste vem du var, varifrån du kom eller hur du hamnat här på gatan. - Nu har jag tagit hand om dej, du badar, äter, tillåter att katt o hund får nosa på dej. Jag är inte säker på vad du är för sort, men det ska vi ta reda på. Vi har gett dej namnet Beliz, efter en god likör. För så är du..söt o god, du gulliga lilla skölpadda.

1 kommentar:

Greten sa...

Han kommer få det så bra hos er! Så otroligt häftigt att han kom till oss, o just när ni är här, det var en mening med att ni 2 skulle träffas. Ta hand om honom väl!