torsdag 7 maj 2009

Kurskväll nummer 3! ( Skrivet av Elsa )




Även denna kväll har varit lärorik. Sitt fint, ligg, inkall. Allt detta gick jättebra, förutom ligg! Vem vill ligga ner o äta en köttbulle? Inte jag iallafall! Först sitta, sen följa mattes hand till marken sen lägga sig ner, då som först få en köttbulle. Nä, nä inte jag inte, fick jag inte den när jag satt fick det var! Inte nog med det, sen skulle jag gå förbi en tallrik med köttbullar, njammmi, men då skrek matte NAJ!! - Skulle jag gå förbi en tallrik med köttbullar? Icke! Det gjorde inte mina hundkopisar heller, så det så!! Bara för att den där ledaren sa att vi skulle låtsas att det var arsenik på tallriken, och matte ville väl inte att jag skulle dö! - men jag lovar..det var köttbullar! Efter 3:dje försöket fattade jag vinken, det kan ju vara gift i köttbullen, så då tog jag den inte, och matte var nöjd! Inkallet gick kanon, matte hade korv i fickan, så klart jag sprang direkt till henne, fast de hade en lång lina i halsbandet, ifall jag skulle sticka, klart jag inte gjorde. Men nu är jag döslut, ska rulla ihop mej i mattes säng o bara sooova. Nästa torsdag är det nya tag, då har dom fått för sig att jag inte får gå ut genom dörren o inte hoppa ur bilen förrän matte säger varsågod. Jaja, de går väl......om jag får en köttbulle förstås ;-) !

1 kommentar:

Greten sa...

ERkänn Elsa, när 3e tallriken med köttbullar kom fram så var du så mätt! Därför gick det bra! Jag förstår dej. Men gör som Matte säger så får du mer frihet! Du vinner på det i längden! KRAM