torsdag 14 maj 2009

Sommaren är nära!


- Igår kvälls var jag på en helt fantastisk vår konsert! Klass 1 i Klinteskolan, där Max går sjöng o underhöll om våren, men vädret o skogens dofter avslöjade att sommaren är nära. Det var en fantastisk kväll med sång, dans, fiolspelande o spexande. Det är så underbart att sitta o njuta av barn-barn som kämpat för att det ska bli rätt. Max var en typisk 50-tals raggare, med vax i håret såg han precis ut som grabbarna på min tid, en riktig raggare! Han o hans flickvän dansade in sommaren, så fint. Vi avslöt kvällen med medhavd fikakorg. På vägen hem undrade Max vad en raggare var, denna mormor log o sa att det var grabbar som gillade stora bilar, hade tjejer i framsätet, spelade Elvis o Tommy Steel på skivspelaren i bilen, hade brylcreme ( vax ) i håret och hade skinnjackor eller jeansjackor! ( En pappa hade nämligen sagt till Max att han liknade en typisk raggare ). - En sån vill jag bli, svarade Max efter min beskrivning! ( Denna mormor log, tänkte på ölbacken i skuffen på de fina bilarna o allt hånglande men det berättade jag inte om ). Jag sa bara - de tycker jag Max :-)

2 kommentarer:

Mikaela sa...

Hejja Max! Raggare är coola

Greten sa...

Ölen o hånglet lär han nog komma på själv iaf!