söndag 24 maj 2009

Spår & Sök!




- I skogen 2 timmar med husse o matte, ett underbart väder, så jag kände att detta kommer att bli min dag. Husse stack iväg i skogen med en massa blåa band som han hängde upp i träden. Jag blev lite orolig, för han kom liksom aldrig tillbaka. Till slut dök han upp långt från mej, men jag såg honom iallafall. Sedan fick jag gå där o kolla på alla andra hundar, men fick inte hälsa eller leka med dem, fånigt va? Efter en evighet, tog husse mej i kopplet, sa att jag skulle sitta, sedan pekade han på marken. Jaa det luktar husse, sniff, sniff..hela tiden luktar det husse, oj o hoppsan, där låg min nalle! Helt plötsligt börjar alla titta på mej, berömma mej, klappa mej, jag hade gått på ett sökspår, o klarat det galant!! Nu fattade jag vad husse hade gjort, han hade snitslat en bana, lagt ut min nalle, och jag skulle gå precis där han gått! Lätt som en plätt, jag ska börja jobba hos FBI. Det är därför jag hittar våran sköldpadda när den smitit, mitt luktsinne är kanonbra! Undrar vad nästa utmaning blir....ja är bäst ;-). / Elsa

1 kommentar:

Greten sa...

Du är så duktig Elsa! Tur det blev en hundkurs för dej, matte o husse. Kul o träffa kompisar o kul o lära sig lite!