måndag 6 juli 2009

Sommartider hej, hej....

- Underbara sommar, ena dagen flyter man i sitt eget svett o i havet, andra dagen flyter man i regnvatten o i fukt. Svensk sommar. Men det är ändå så underbart, man sitter här i husvagnen, solar, grillar, badar, sätter på infravärmen, äter gott, lyssnar på smattret av regn på förtältstaket o dricker vin. Ändå vill jag ha mest sol. Men man kan inte få allt. Skölpaddan trivs att kliva runt i vått o torrt, Elsa har fått ny regnjacka, så hon trivs också, ( fast helst under täcket i min säng när det regnar ). Gubben trivs, fixar med tv:n, lyssnar på musik o tar en öl. Jag trivs, bloggar, tar ETT glas rött, babblar i telefonen ( vilket jag inte gör om solen skiner ). -Men imorgonbitti ska jag ta morgondoppet, så det så, vare sig det vattnet kommer uppifrån eller ligger fint vid stranden!! - Sommartider, det är något på gång...........

2 kommentarer:

Greten sa...

Låter ljuvligt. Men du, badar du om det åskar med? Hehe.

Anonym sa...

Jo om det bara mullrar lite :-)