tisdag 17 mars 2009

Vi skall få tillökning!!


Jupp, det är faktiskt sant. Tänk va underbart att få småttingar i huset igen. Se hur de växer o frodas, få mata de små liven, o se hur de växer. Nu är det nog bara en vecka kvar! Men man vet ju inte om det går över tiden! - Som ni förstår handlar det inte om mej! Det handlar om mina fiskar - guppis, har nu 4 honor i en yngelbox, tjocka som bara den. Enligt expertis är dom äggstinna ca 3 veckor. Ska bli spännande, dom kan få upp till 20 yngel var. Kollar stup i kvart om det hänt något, har ju aldrig fått se en fiskförlossning förr. Undrar om man ska väga, mäta o namnge dem?? :-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Såklart att de ska genomgå sedvanlig födselkontroll som alla andra!
Ser fram emot förlossningsbilder, första leendet och lite längre fram även några dop. (Kan man förresten kvala in som gudförälder på nåt sätt? Tävling i bloggen kanske?);)

Anonym sa...

Svar: Hoppas få fina bilder, åhhh, vill du bli gudmor? Till alla? Underbart. Du är antagen ;-)

Greten sa...

Ja det lär ju behövas några gudmödrar/fädrar! Men förhoppningsvis(!)blir några uppätna, så det det behövs kanske inte fullt så många då...
Använder man brevvåg när man väger dem? Hihi

Anonym sa...

Svar: Ja brevvågen åker fram, och en liten bit av måttbandet användes! Dopet kommer att denna gång att hållas UNDER vatten. Inget fel i det, så vitt jag vet har pingstvänner det också. Namn förslag mottages gärna.

Anonym sa...

Se nu till att ha en massa fiskar te Hösten då jag ska sätta upp mitt Akvarium:)Så ja vet vart jag ska åka o hämta fiskar:)Ebba

Anonym sa...

Svar: Självklart!!! :-)