tisdag 24 mars 2009

Nä se de snöar, nä se de snöar.......


- Men om det är så roligt vet jag inte. Det är inte ens vackert! Men man ska vara positiv!!


* Glad att jag inte hann putsa fönstren!

* Glad att jag inte sett någon igelkotte ännu!

* Glad att trädgårdsmöblerna inte kommit fram ( tänkte tanken en solig dag. )

* Glad att städningen blev gjord, utan att se solen skina utanför!

* Glad att kylskåpet fick en uppfrächning!

* Glad att jag är förkyld, o ändå inte hade tänkt gå ut!

* Glad att få ligga under pläden o läsa, med Elsa som sällskap!


Herre gud, va jag ska bli glad när våren äntligen kommer för att stanna! - Då har jag massor att skylla på, för att slippa vara inne!!


* Skita i fönstren

* Hälsa piggekotten välkommen

* Sitta o sola i trädgårdsstolen

* Städa, ja när vårregnet kommer :-)

* Kylskåpet, ska jag snabbkolla

* Tänker inte bli förkyld, lite snorig bara

* Ta med pläden o hunden ut i vårsolen med en god bok!!

1 kommentar:

Greten sa...

Inget ont som har något gott med sig....