onsdag 16 september 2009

Grått hår & Stora tuttar!



- Är bara att inse att man börjar bli lite äldre! Var igår på besök hos dottern o barnen, dottern sa att - mamma nu är ditt hår väldigt grått. Ja är det fult då kontrade jag, - nä, det tyckte hon inte, sen stack hon iväg på kickboxning. Så jag undrade om hon egentligen tyckte att jag skulle lägga i lite färg hmm. Jaja, lite senare frågade jag Max som stod o tittade på mej en stund - Max tycker du mormor har grått hår? - Ja. - Är det fult tycker du? - Nä du är ju gammal nu så det är fint! - Så du tycker inte mormor ska färga det då? - Nä, du är gammal, o du är mormor, så det gör inget då! Jaha, jag tyckte det var gulligt sagt, så det får vara grått, så det så!! - Senare skulle Meya nattas, läste bok när hon plötsligt sa - mumma, har du tuttar? Jo, det har jag. Och det har ju du med sa jag, fast de blir lite större när du blir äldre. - Som dina sa hon, jaa som mina svarade jag. - Jag vill inte ha tuttar. Varför då? Där för att dina är såå stora!!! Nu tänker jag: Grått hår o stora tuttar, jag är farmor o mormor, då är det väl tillåtet? Underbara ungar, så förnuftiga!

1 kommentar:

Greten sa...

Hahaha, ja då är det tillåtet. Var glad att du har stora tuttar o inte taxöron som hänger, som man måste rulla upp i bh:n. Men den tiden kanske kommer än! Haha