tisdag 18 augusti 2009

Mitt barndoms " träsk ".







- Ikväll åkte Emma, barnen o jag till mitt barndoms badställe, Asa träsk i Linde. Där badade man mycke som barn, där var träffpunkten i tonåren, där kelade man med världens snyggaste kille, där fnittrades det med bästa kompisen o skvallrade om killar. Förstå att det var kul att komma dit igen. Men...oj, vilken förändring där har blivit. Brygga har byggts upp, med handikappramp, vassen har kapats bort, sand har körts dit till fin liten strand, även på botten var det fin sand lagd. Dock var de vackra näckrosorna kvar. Barnen o Elsa badade med förtjusning, varmt o skönt i vattnet, det är ju en insjö. Ja det var underbart mysigt att få komma dit, i mina tankar var jag nästa tonåring igen ;-) .

1 kommentar:

Greten sa...

Ja de har verkligen gjort det fint där. En fin kväll får vi åka dit med lite fika innan sommaren är slut.